لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news       يمكنكم متابعة برامجLBCI عبر شبكات الكابل و LDCعبر NileSat على الترددين 12226 و 11680 استقطاب افقي ترميز: 27500 عامل التصحيح:4\3     بري أكد عزمه عقد جلسة تشريعية بعد عطلة الاعياد لاقرار العديد من القوانين الضرورية وشدد على ضرورة الاسراع في درس قانون الايجارات لحسمه     الجيش يستهدف تحركات للمسلحين في وادي رافق بالاسلحة الثقيلة والمتوسطة     جريحان في إنفجار قنبلة يدوية قرب محطة "ملص" في باب التبانة في طرابلس      الوكالة الوطنية: إلقاء قنبلة صوتية في حي طيطبا في شارع الفوقاني في مخيم عين الحلوة والأضرار اقتصرت على الماديات     رويترز: مقاتلون معارضون يسيطرون على معبر نصيب السوري على الحدود الأردنيّة     الجولاني في تسجيل صوتي : أهالي مدينة ادلب سينعمون بعدل شريعة الله وسيعاملون معاملة طيبة     سانا عن مسؤول بالخارجية السورية : السلطات الأردنية قامت بإغلاق معبر نصيب الحدودي من الجانب الأردني     ظريف يدعو الدول الكبرى الى "اقتناص الفرصة" لابرام اتفاق مع ايران     الخارجية الفرنسية: فابيوس يعود الى محادثات لوزان حول الملف النووي الايراني دون ان يعني ذلك بالضرورة مؤشرا الى اتفاق وشيك     فابيوس عن المفاوضات مع ايران: نحن على بعد خطوات من خط الوصول لكنها الأصعب     البيت الأبيض: المحادثات النوويّة ما زالت بناءة وما زال هناك تقدم لكن من دون التزام ملموس من جانب إيران     أ.ف.ب: كيري سيبقى في لوزان حتى صباح الخميس على أقل تقدير     رويترز : المقاتلون الحوثيون وحلفاؤهم في الجيش يتقدمون في رتل دبابات إلى منطقة خور مكسر في عدن     الأناضول: مقتل شخص في هجوم مسلح على المقر الرئيسي لمديرية الأمن العام في اسطنبول     أ.ف.ب.: تركيا توقف تسعة بريطانيين كانوا يعتزمون عبور حدودها الى سوريا      سعر صرف اليورو يسجل 1.0759 دولاراً     سعر برميل نفط برنت يسجل 56.22 دولاراًً     سعر اونصة الذهب يسجل 1199.67 دولارا
الاخبار

Blood-red Beirut River: Cause yet unknown

15-02-2012
21:44
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
7225 Views
Dozens of reports have come in regarding the mysterious red coloring of the Beirut River on Wednesday. 

The cause is not yet clear and the blood-like appearance of the water has many Beirutis concerned. 

Research confirms that this is not the only case of a blood-red river in the past. Late last year the Jian River in China turned an eerie shade of red after an illegal dye manufacturer dumped chemicals into the water supply. Several workshops and slaughterhouses exist along the length of the Beirut River, all likely culprits. 

Larger bodies of water, and even coastal areas, have been known to turn a reddish hue due to over-population of certain bacteria or algae whose byproducts or, in the case of algae blooms, the microorganisms themselves discolor the water. 

Environmental minister, Nazem el-Khoury led a specialized team of scientists to investigate the event and test the water to discover the nature and source of the red contaminant.

A few years ago, a test was conducted on the Antelias River to chart the course of the water. Dyes were used in the process to more easily follow the water flow from source to sea. Given investigations are ongoing, it is unlikely this type of test is currently under way on the Beirut River.

As social media platforms begin to digest this information, many have suggested the possibility of this event being an act of protest to raise awareness for the dumping that occurs in the Beirut River. As of yet, no individuals or groups have stepped forward. 

The case of the Beirut river remains a mystery but a logical explanation cannot be far away.


Photo credit: Roy Massad
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Lebanese citizens receive fake fines on April fool's day
REPORT: Lebanese citizens receive fake fines...
01-04-2015
REPORT: Lebanese 'Zajal' makes it into UNESCO's list of cultural heritage
REPORT: Lebanese 'Zajal' makes it...
01-04-2015
Introduction to the evening news 01-04-2015
Introduction to the evening news 01-04-2015
01-04-2015
REPORT: Islamic State seizes most of south Damascus refugee camp -witnesses
REPORT: Islamic State seizes most of south...
01-04-2015
REPORT: Despite progress, Iran nuclear talks hit impasse on details
REPORT: Despite progress, Iran nuclear talks...
01-04-2015
REPORT: Ministers reiterate their confidence in PM Salam, stress the need to protect the cabinet
REPORT: Ministers reiterate their confidence...
01-04-2015