لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     الجيش: مديرية الاستخبارات استلمت صباحا خمسة عسكريين محررين كانوا قد فقدوا في معركة عرسال     الشيخ مصطفى الحجيري للـLBCI : تم ايقاف عملية اطلاق العسكريين المسيحيين الاثنين بسبب احراق علم داعش في الاشرفية     وكالة الاناضول عن "جبهة النصرة" : أي مشاركة لـ "حزب الله" في المعارك ضدنا خلال تحرير القلمون سيضطرنا لقتل الأسرى الشيعة لدينا     اعادة فتح طريق رياق-بعلبك بعد قطعها من قبل اهالي العسكريين المخطوفين     اعادة فتح طريق بعلبك الدولية عند النقطة الرابعة بعد قطعها من قبل اهالي العسكريين المخطوفين     السنيورة في لقاء سيدة الجبل: أنا المسلم اللبناني العروبي لا أجد أي قاسم مشترك مع من يتخذون من الاسلام شعارا يرتكبون تحت لوائه جرائمهم البشعة     ريفي طلب إجراء التحريات للتثبت من خبر حرق الصلبان وملاحقة الفاعلين     ا.ف.ب عن مصادر امنية عراقية : قوات الجيش والبشمركة باتت تبعد 5 كيلومترات عن بلدة امرلي وتواصل التقدم لفك الحصار المفروض من قبل"الدولة الاسلامية"     رئيس الوزراء الاسترالي: سنساعد الولايات المتحدة في نقل اسلحة الى القوات الكردية من اجل مقاتلة "الدولة الاسلامية" في العراق     الاستخبارات الداخلية الالمانية: بعض الشبان المسلمين ينجذبون لتنظيم الدولة الاسلامية بسبب وحشيته التي تجعله يبدو "أكثر مصداقية" من تنظيم القاعدة     الجيش الفليبيني يؤكد أن جميع جنوده في الجولان بخير     اسرائيل تنوي مصادرة اربعة آلاف دونم من اراضي الضفة الغربية المحتلة     الاتحاد الاوروبي يمهل روسيا اسبوعا لتغيير موقفها في اوكرانيا تحت طائلة فرض عقوبات جديدة عليها     واشنطن ترحب بقرار الاوروبيين امهال روسيا اسبوعا قبل فرض عقوبات جديدة     الافراج عن دبلوماسيين جزائريين خطفتهما مجموعة اسلامية مسلحة في مالي في نيسان 2012     ا.ف.ب: انفجار قوي واطلاق نار في مقر الاستخبارات الصومالية
الاخبار

Local News

Blood-red Beirut River: Cause yet unknown

15-02-2012
14:44
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
6816 Views
Dozens of reports have come in regarding the mysterious red coloring of the Beirut River on Wednesday. 

The cause is not yet clear and the blood-like appearance of the water has many Beirutis concerned. 

Research confirms that this is not the only case of a blood-red river in the past. Late last year the Jian River in China turned an eerie shade of red after an illegal dye manufacturer dumped chemicals into the water supply. Several workshops and slaughterhouses exist along the length of the Beirut River, all likely culprits. 

Larger bodies of water, and even coastal areas, have been known to turn a reddish hue due to over-population of certain bacteria or algae whose byproducts or, in the case of algae blooms, the microorganisms themselves discolor the water. 

Environmental minister, Nazem el-Khoury led a specialized team of scientists to investigate the event and test the water to discover the nature and source of the red contaminant.

A few years ago, a test was conducted on the Antelias River to chart the course of the water. Dyes were used in the process to more easily follow the water flow from source to sea. Given investigations are ongoing, it is unlikely this type of test is currently under way on the Beirut River.

As social media platforms begin to digest this information, many have suggested the possibility of this event being an act of protest to raise awareness for the dumping that occurs in the Beirut River. As of yet, no individuals or groups have stepped forward. 

The case of the Beirut river remains a mystery but a logical explanation cannot be far away.


Photo credit: Roy Massad
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: No resolution of Gulf Arab split after ministers meet
REPORT: No resolution of Gulf Arab split...
30-08-2014
Introduction to the evening news 30-08-2014
Introduction to the evening news 30-08-2014
30-08-2014
REPORT: Rifi calls for prosecution of individuals who burned Islamic State flag
REPORT: Rifi calls for prosecution of...
30-08-2014