لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news     تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     سليمان من بكركي: التمديد غير ديمقراطي ولنطبق الدستور بحذافيره ولا أجد اي امر يعطل النصاب في جلسة الانتخاب الاربعاء     سليمان: من نادى بالرئيس القوي صحح المفهوم بالرئيس التوافقي والمهم مواقف الرئيس الوطنية     الراعي قبيل الخلوة مع سليمان في بكركي: كلمة فراغ غير مسموحة في قاموسنا     الحريري في اتصال تهنئة بعيد الفصح لجعجع: هذا اول اتصال تهنئة بالعيد لمرشحنا لرئاسة الجمهورية      الجيش : تعرّض حاجز للجيش في عرسال لإطلاق نار من قبل المطلوب كمال عز الدين وعناصر الحاجز ردت بالمثل ما أدى إلى اصابته بجروح     الاسد تمنى من معلولا فصحا مباركا لجميع السوريين وعودة السلام والأمن الى سوريا     المرصد السوري : هجوم مضاد للمعارضة في احياء حمص القديمة تمكنت خلاله من السيطرة على عدد من المباني في منطقة جب الجندلي     هولاند يعلن ان فرنسا تملك بعض العناصر التي تفيد عن استخدام النظام السوري اسلحة كيميائية     البابا يدعو اطراف النزاع السوري الى التحلي "بالشجاعة للتفاوض حول السلام" والمعنيين بأزمة أوكرانيا لارساء السلام" في هذا البلد     مقتل 42 شخصا وجرح 17 في حادث سير جنوب باكستان     فقدان موظفين محليين يعملان لدى صندوق رعاية الطفولة التابع للامم المتحدة (يونيسيف) في كراتشي في باكستان     مقتل 30 شخصا في هجوم لطائرة بدون طيار السبت على عناصر في تنظيم القاعدة باليمن     مقتل 14 جنديا جزائريا في كمين نصب لهم في قرية بودرارن شرق البلاد     الموالون لروسيا يعلنون حظرا للتجول في سلافيانسك بشرق اوكرانيا بعد مواجهة مسلحة ادت الى مقتل اربعة اشخاص     انتشال 20 جثة جديدة من العبارة الكورية الجنوبية التي غرقت قبل اربعة ايام وعلى متنها 476 شخصا معظمهم من الاطفال
الاخبار

Local News

What is the real story behind PAC?

07-04-2012
20:02
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
2185 Views
The story began on May 7, 1997 when Lebanese shareholders in LBCI, along with Saudi Businessman Saleh Kamel, founded the LMH company (Lebanese Media Holding) which owns PAC ltd, LBC SAT, LBC America and LBC Europe, leaving LBCI as an independent company owned by Lebanese shareholders only.

It is worth mentioning that 51% of PAC and LBC SAT’s shares were owned by Lebanese of whom Sheikh Pierre Daher was the largest shareholder.  

In 2003, as a result of a settlement agreement between Saleh Kamel and al-Walid Ben Talal, the latter replaced Kamel in LMH Company which owns 49% of LBC SAT’s shares.

Thus, LBCI preserved the number of staff needed to run the company. The rest of the staff joined PAC Company. By the end of 2008, it was decided to increase the capital by a large margin. Accordingly, Ben Talal became the largest shareholder as he won the absolute majority in PAC and LBC SAT provided that the increase in capital would be invested to improve the programs network and upgrade productivity under the supervision of Sheikh Pierre Daher.

In 2010, Rupert Murdoch joined the group and thus PAC and LBC SAT were merged with Rotana and it seemed obvious that the cooperation between the Saudi prince and the owner of the biggest media empire in the world, Rupert Murdoch, would improve and develop the group. However, that never happened.
Read More:
Advertisement
News Bulletin Reports
REPORT: Deadly gun attack in eastern Ukraine shakes fragile Geneva accord
REPORT: Deadly gun attack in eastern Ukraine...
20-04-2014
REPORT: LBCI commemorates Lebanese caricaturist, Pierre Sadek
REPORT: LBCI commemorates Lebanese...
20-04-2014
REPORT: Christians mark Easter in Syria’s Maaloula
REPORT: Christians mark Easter in Syria’s...
20-04-2014