لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     وصول الطائرة الأميركية المحملة بالاسلحة والذخائر لدعم الجيش الى مطار بيروت     الجيش : توقيف سيارة يقودها خالد كرنبي بحوزته مسدس حربي وبرفقته محمد عبد الساتر عكعوك وعبد الله محمد عكعوك للاشتباه بمشاركتهما بالقتال ضدّ الجيش     المشنوق من الرابية : اتفقنا مع عون على المزيد من التنسيق حول حوادث عرسال وخصوصا أنها قنبلة موقوتة والعسكريون المخطوفون امانة في اعناقنا     اعتصامات وقطع طرقات في بعض بلدات عكار للمطالبة بالاسراع في تحرير العسكريين المخطوفين     نقابة عمال كهرباء لبنان تعلن الاضراب في 1 و2 و3 ايلول المقبل وتطالب بفتح ابواب المؤسسة فورا وتأمين دخول وخروج العمال والمستخدمين     كهرباء لبنان : مدراء المؤسسة رفعوا كتابا الى رئيس مجلس الادارة اعلنوا فيه رفع مسؤوليتهم عما قد يتأتى من توقف العمل مع استمرار احتلال المبنى المركزي     النائب قباني تبلغ من لجنة المياومين استعدادها لتسهيل الصيانة المطلوبة لتحسين التيار الكهربائي في العاصمة بيروت     الامم المتحدة : عدد اللاجئين السوريين المسجلين لدى الدول المجاورة تخطى 3 ملايين      جنود حفظ السلام الفيليبينيون :جاهزون للدفاع عن مواقعنا بالجولان بمواجهة جبهة النصرة التي تحاصرنا     مثول السوري أحمد الاحمد المتهم بصنع ادوات تفجير استخدمت في هجمات على الجيش الاميركي في العراق امام محكمة في اريزونا      الجيش الاسرائيلي يعلن وفاة أحد جنوده اليوم متأثرا بجروحه بعد اصابته بقذيفة اطلقت من قطاع غزة الاسبوع الماضي في اسدود جنوب اسرائيل     سرايا القدس تعلن استشهاد أكثر من 120 من مقاتليها بنيران الجيش الاسرائيلي خلال الحرب على غزة     الحكومة الليبية الموقتة تقدم استقالتها الى البرلمان المنتخب     الشرطة الإسرائيلية تعلن العثور على جثة طالب أميركي كان مفقودا منذ الاسبوع الماضي قرب غابة في القدس من دون الكشف عن الملابسات المحيطة بظروف الوفاة     وزير الخارجية الإيراني يأمل في أن تتمكن طهران قريباً من التوصل إلى نتيجة إيجابية بالمحادثات النووية مع القوى العالمية     بوتين طلب من الانفصاليين فتح "ممر انساني" للقوات الاوكرانية المحاصرة بعد سيطرة المتمردين على مدينة نوفوازوفسك شرق اوكرانيا     زعيم القوات الانفصالية الاوكرانية الكسندر زخارتشينكو وافق على فتح ممر انساني أمام القوات الاوكرانية المحاصرة بعد بيان بوتين     ميركل واوباما يهددان موسكو بـ"عواقب" على خلفية تدخلها في اوكرانيا     زلزال بقوة 5.7 درجات على مقياس ريختر في البحر جنوب العاصمة اليونانية ولا أنباء عن اصابات أو أضرار     تقاعد قائد القوات الخاصة الاميركية الاميرال وليام ماكريفن الذي أشرف على العملية التي ادت الى قتل بن لادن     سعر صرف اليورو يسجل 1.3179 دولارا     سعر أونصة الذهب يسجل 1285.75 دولارا     سعر برميل نفط برنت يسجل 102.78 دولاراً
الاخبار

World News

Backing EU path, Serbian right wing vies for power

06-05-2012
04:03
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
341 Views
Serbia's right-wing opposition vied for power on Sunday in knife-edge elections marked by an unprecedented pro-European consensus more than a decade since the fall of nationalist strongman Slobodan Milosevic.    

Liberals who took power in 2000 face their strongest challenge yet from the opposition led by Tomislav Nikolic, once demonised by the West as Milosevic's spiritual heir but who says he now shares the goal of taking Serbia into the European Union.   

Nikolic, 60, and his populist Serbian Progressive Party are narrow favourites to win the presidential and parliamentary elections, capitalising on voter anger over the Balkan country's grinding transition from socialism to capitalism.    

"I've voted for Nikolic and his party. The Democrats had their chance and they failed miserably so now it's time for a change," said nurse Olga Nikolic, 59, one of the first Belgraders to cast her ballot after polls opened at 7 a.m. (0500 GMT).   

A sombre former cemetery manager, Nikolic may yet be denied the presidency in a second round on May 20, however, when unease over his past could drive undecided voters into the arms of  liberal incumbent Boris Tadic, 54.    

No party will win an outright majority in the parliamentary vote, and most analysts predict Tadic's Democratic Party will retain power with a rehashed version of the outgoing government.   

The Socialist Party of Milosevic, who died in 2006, is polling third and likely to emerge as kingmaker. Party leader Ivica Dacic has indicated he favours a fresh coalition with the Democratic Party, but might demand the post of prime minister.    

Under the constitution, the prime minister is more powerful than the president.    

But in a sign of how far the political landscape has shifted, analysts and diplomats say some Western capitals favour a "grand coalition" between the Tadic and Nikolic blocs, hoping that together they will quicken the pace of reform.    

Serbia since Milosevic has teetered between pro-Western liberals and unrepentant, pro-Russian nationalists. Nikolic says Serbia can be a bridge between East and West, but his conversion to the ultimate goal of EU membership marks a watershed.     

Reuters
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Citizens block various roads in Akkar, call for release of kidnapped soldiers
REPORT: Citizens block various roads in...
29-08-2014
REPORT: Gaza residents return home only to find rubble
REPORT: Gaza residents return home only to...
28-08-2014
REPORT: Israel raises alert as developments at Quneitra crossing accelerate
REPORT: Israel raises alert as developments...
28-08-2014