لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     الجيش : وحداتنا أحكمت سيطرتها على مناطق الزاهرية والأسواق القديمة بطرابلس ومحلة المحمّرة في المنية حيث أوقفت 20 ارهابيا وفرار الباقين مخلفين وراءهم عدداً من القتلى والجرحى     قيادة الجيش نعت ضابطا ورقيبا و4 جنود استشهدوا في الإشتباكات التي خاضها الجيش ضد المجموعات الإرهابية المسلحة في طرابلس وجوارها     اشتباكات ليلا بين الجيش ومجموعة مسلحة في محيط سوق الخضار وطلعة العمري بطرابلس     اشتداد حدة الاشتباكات ليلا في محيط تجمع مجموعة خالد حبلص في بحنين والجيش كثف طلعاته الجوية وسماع طلقات الرصاص الرشاشة وأصوات القذائف بالمنطقة     الوكالة الوطنية: الجيش شدد الحصار حول مركز تجمع خالد حبلص ومجموعته في بحنين ووجود مساع لتسليم عدد من الإرهابيين الذين اعتدوا على الجيش     الجيش: إحباط محاولة مجموعة مسلحة خطف 5 عسكريين خلال توجههم إلى مراكز عملهم في بحنين وملاحقة المسلحين والاشتباك معهم ما أدى إلى وقوع إصابات بصفوفهم     الوكالة الوطنية: الجيش صادر 4 بنادق من غرفة حرس منزل النائب خالد الضاهر في منطقة الضم والفرز في طرابلس     سلام : لن نسمح لحفنة من الإرهابيين وشذاذ الآفاق بأخذ الطرابلسيين أسرى خدمة لأهداف ليست في صالح لبنان ووحدته واستقراره     الحريري تابع التطورات في طرابلس واتصل بسلام وريفي وقهوجي والشعار وأكد دعمه الكامل للحكومة والجيش والقوى الأمنية لإعادة الأمن والاستقرار     السيد نصرالله: هناك مشروع فتنة خطر وكبير كان يحضر له في طرابلس والشمال ونسأل الله أن يعين المسؤوليين والقيادات العسكرية والأمنية على التعاون بمواجهة خطر الفتنة     الجيش اطلق النار مساء أمس من مراكزه في وادي حميد والرعيان ووادي عطا باتجاه تحركات مشبوهة للمسلحين في جرود عرسال     الوكالة الوطنية: إلقاء قنابل مضيئة مساء أمس فوق جرود قوسايا في قضاء زحلة للاشتباه بتحركات للمسلحين فيها     قوات الامن العراقية استعادت معظم مناطق بلدة جرف الصخر قرب بغداد من أيدي مقاتلي الدولة الاسلامية     رويترز: القوات الكردية تستعيد السيطرة على بلدة زمار الشمالية والقرى المحيطة بها من تنظيم الدولة الإسلامية في شمال العراق     السيسي: دعم خارجي وراء الهجوم في سيناء والهدف كسر ارادة الجيش المصري     تنفيذ حكم الاعدام بحق الايرانية ريحانية جباري بعد خمس سنوات على صدور الحكم عليها لقتلها أحد المسؤولين السابقين في الاستخبارات حاول اغتصابها     مقتل 3 جنود أتراك بيد مسلحين ملثمين في محافظة هكاري جنوب شرقي البلاد على الحدود مع ايران والعراق
الاخبار

Caracas: What really happened?

24-05-2012
14:00
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
3331 Views
Violent confrontations with the Lebanese army took place Wednesday night lasting from 11 pm till 6:15 am of Thursday morning. The outcome resulting in a wounded officer alongside 3 soldiers, and the death of the Syrian national Jamal Soleimani, and Samer Al Masri.                  

Hani Al-Chanti was also arrested, after being seriously injured, along with the concierge of the building on suspicion of involvement in the case.             I

It was reported that around 10:30 pm Jamal Soleimani arrived at the Cape Itani building where he resides in Caracas, where he quarreled with his girlfriend Gharam, after the latter decided to end their relationship. In an attempt to scare her, Soleimani began firing in the air from a machine gun he possesses.                  
The Army Command said, shortly after the shooting incident took place in Caracas, Raoucheh, LAF members rushed to the scene, and upon their arrival they came under fire by Soleimani who was stationed in the 7th floor of the building. Accordingly, the soldiers cordoned off the building and called on the armed man to surrender.

However, Soleimani did not comply with the warning as another gunman kept throwing grenades at the troops.  The man who was throwing the grenades turned out to be non other than Hani Al-Chanti, a member of the “Group of 13” whom remain suspects in the assassination of Former Prime Minister Rafik Hariri. According to information made available to LBCI, Hani Al-Chanti, is a Jordanian citizen who was released from jail 3 months ago. Hani is currently working in the music industry.             

The soldiers found the body of another person inside the apartment that was killed during the dispute that had firstly erupted between the armed men themselves.               

Initial information stated that the clashes had erupted between pro SSNP supporters and pro Future bloc supporters. All of which turned out to be untrue.

For more information please click on this link


Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
[VIDEO+PHOTOS] Clashes continue between LAF soldiers and armed men in Tripoli
[VIDEO+PHOTOS] Clashes continue between LAF...
25-10-2014
REPORT: A closer look at clashes between LAF, gunmen in Tripoli
REPORT: A closer look at clashes between...
25-10-2014
Introduction to the evening news 25-10-2014
Introduction to the evening news 25-10-2014
25-10-2014