يمكنكم مشاهدة قناة LDC عبر قمر نايلسات على التردد 12226 – افقي – معدّل الترميز 27500     ريفي: ندعو حزب الله الى الكف عن الرهان على المشروع التوسعي الفارسي والى العودة من سوريا للمحافظة على لبنان     ريفي: من لا يشارك بجلسات انتخاب الرئيس خائن ولن نسمح أن يرتبط المشروع الايراني بانتخاب رئيس للجمهورية والشغور خلق فجوة كبيرة بمظلة الأمان السياسي بالبلد     بو صعب: موضوع المياه الملوثة لا يعني المدارس فقط بل كل لبنان وما نشر اليوم في الإعلام يتناقض مع تقرير ونتائج الوزارة     أهالي العسكريين المخطوفين يعيدون فتح طريق رياض الصلح ويهددون الحكومة بالتصعيد ابتداء من يوم الخميس في حال لم يتحرك ملف أبنائهم     أبو فاعور: لعدم مقاربة ملف عرسال بمنطق الحقد والبلدة تنتظر الدولة وتريدها ان تدخل اليها     جرح أكثر من 7 مواطنين اثر سقوط شرفة في بلدة الفوار في زغرتا     أمن الدولة في بعلبك أوقف سوريين في بلدتي بدنايل وتمنين ينتميان إلى تنظيم "داعش" فيما فرّ آخر إلى جهة مجهولة     العثور على جثة على شاطئ أنفة     مراقبو وزارة الصحة يقفلون فرني المحبة والسلام في الغازية في صيدا بالشمع الأحمر لعدم استيفائهما أدنى الشروط الصحية والعثور على حشرات بداخلهما     الخارجية الأميركية تجدد تحذير رعاياها من السفر إلى لبنان نتيجة استمرار القلق على أمنهم وسلامتهم     المرصد السوري: ارتفاع محصلة القتلى في القصف الجوي من قوات النظام على حلب الى 71 شخصاً     المرصد السوري: داعش شن هجوما باتجاه الحسكة في شمال شرقي سوريا وتمكن من السيطرة على قرية جنوب المدينة     رئيس وزراء تركيا يندد بنشر صور شحنات اسلحة تركية مرسلة الى المعارضة السورية     التحالف بقيادة السعودية شن غارات جوية على قاعدة جوية في العاصمة اليمنية صنعاء ما أدى لنشوب حرائق وحدوث انفجارات     رويترز: مقتل 17 بينهم 13 عنصراً من الشرطة في حادث مروري في مصر     أ.ف.ب.: ايران ترفض مجدداً تفتيش مواقعها العسكرية واستجواب علمائها     كيري يلتقي ظريف في هذه الأثناء في جنيف حول الملف النووي الايراني     مقتل متظاهر بالرصاص واصابة شخصين بجروح في انفجار قنبلة يدوية في بوروندي     واشنطن تطالب بكين بالتوقف فورا عن إنشاء جزر اصطناعية في بحر الصين الجنوبي     هيئة الإذاعة والتلفزيون اليابانيّة: زلزال قوته الأولية 8.5 يهز اليابان     القوات العراقية وفصائل الحشد الشعبي تستعيد مناطق غرب مدينة الرمادي     مقتل 11 شخصا في هجوم لبوكو حرام على مايدوجوري في نيجيريا     الرئيس الروسي فلاديمير بوتين يهنيء سيب بلاتر بعد إعادة انتخابه رئيسا للفيفا
الاخبار

Caracas: What really happened?

24-05-2012
21:00
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
3484 Views
Violent confrontations with the Lebanese army took place Wednesday night lasting from 11 pm till 6:15 am of Thursday morning. The outcome resulting in a wounded officer alongside 3 soldiers, and the death of the Syrian national Jamal Soleimani, and Samer Al Masri.                  

Hani Al-Chanti was also arrested, after being seriously injured, along with the concierge of the building on suspicion of involvement in the case.             I

It was reported that around 10:30 pm Jamal Soleimani arrived at the Cape Itani building where he resides in Caracas, where he quarreled with his girlfriend Gharam, after the latter decided to end their relationship. In an attempt to scare her, Soleimani began firing in the air from a machine gun he possesses.                  
The Army Command said, shortly after the shooting incident took place in Caracas, Raoucheh, LAF members rushed to the scene, and upon their arrival they came under fire by Soleimani who was stationed in the 7th floor of the building. Accordingly, the soldiers cordoned off the building and called on the armed man to surrender.

However, Soleimani did not comply with the warning as another gunman kept throwing grenades at the troops.  The man who was throwing the grenades turned out to be non other than Hani Al-Chanti, a member of the “Group of 13” whom remain suspects in the assassination of Former Prime Minister Rafik Hariri. According to information made available to LBCI, Hani Al-Chanti, is a Jordanian citizen who was released from jail 3 months ago. Hani is currently working in the music industry.             

The soldiers found the body of another person inside the apartment that was killed during the dispute that had firstly erupted between the armed men themselves.               

Initial information stated that the clashes had erupted between pro SSNP supporters and pro Future bloc supporters. All of which turned out to be untrue.

For more information please click on this link
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Delegation representing Arsal citizens visits Lebanese officials
REPORT: Delegation representing Arsal...
29-05-2015
REPORT: Maj. Gen. Ibrahim: General Security is the most credible mediator in case of Arsal hostages
REPORT: Maj. Gen. Ibrahim: General Security...
29-05-2015
REPORT: Islamic State suicide bomber in women's garb kills three in Saudi Arabia
REPORT: Islamic State suicide bomber in...
29-05-2015
REPORT: Investigations in death of two Beirut firefighters finalized
REPORT: Investigations in death of two...
28-05-2015
REPORT: Iraqi authorities exhume the remains of 470 bodies from Tikrit
REPORT: Iraqi authorities exhume the remains...
28-05-2015
REPORT: Arsal residents depict their town’s true image
REPORT: Arsal residents depict their town’s...
28-05-2015