تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news     مصادر بتيار المستقبل تنفي للـ LBCI الأنباء عن عودة الحريري الى لبنان للمشاركة في جلسة إنتخاب الرئيس المحددة في 23 نيسان الحالي     الرئيس سليمان شارك في رتبة دفن المسيح في جامعة الروح القدس الكسليك     نهاد المشنوق : يخطئ من يعتقد ان الحكومة الحالية هي حكومة اتفاقات سياسية او وفاق سياسي لانها حكومة انتقالية يجري فيها تجميد الخلاف لحين تخليص البلاد من خطر الفراغ السياسي     فرع المعلومات أوقف ليلا علي فراشة وهو أحد مقاتلي جبل محسن في بلدة عين يعقوب في عكار وهو يعتبر من المقاتلين والقناصين المحترفين     اشكال فردي على مفرق وادي الجاموس في عكار تخلله اطلاق نار وقطع الطريق لدقائق من قبل شبان من المنطقة     الشرطة الاسرائيلية: العثور على كتابات معادية للعرب على جدران مسجد في ام الفحم بشمال اسرائيل واحراق احد ابوابه     داعش تشن هجوما على قيادة تنظيم القاعدة وتتهمها بالانحراف عن المنهج الجهادي وبشق صفوف المقاتلين الجهاديين     التلفزيون السوري: مقتل 14 شخصا في تفجير أمام جامع بلال الحبشي في حمص أثناء خروج المصلين     مجلس الامن يعرب عن "قلقه الشديد" حيال مصير المدنيين المحاصرين بفعل المعارك في احياء حمص القديمة     وزير الخارجية التونسي : خاطفو دبلوماسي تونسي في لبييا يطالبون بالافراج عن متشددين اسلاميين معتقلين في تونس     وزير الخارجية التونسي : تونس تدرس تخفيض حجم بعثتها الدبلوماسية في لبييا بعد خطف ثاني دبلوماسي في خلال شهر     مقتل 20 شخصا وجرح 70 بهجوم على قاعدة للأمم المتحدة في بور جنوب السودان     القضاء الاميركي يوافق على بيع ناطحة سحاب تملكها ايران في نيويورك بهدف اعادة توزيع الاموال على الاسر التي تضررت جراء هجمات تتهم طهران بالوقوف خلفها     أ.ف.ب: الانفصاليون في اوكرانيا غير ملزمين باتفاق جنيف     الجيش النيجيري يقر بأن معظم التلميذات الـ 129 اللواتي تم خطفهن من قبل مسلحين من جماعة بوكو حرام شمال شرقي البلاد ما زلن مفقودات     سعر صرف اليورو يسجل 1.3813 دولاراً     سعر برميل نفط برنت يسجل 109.53 دولاراً     سعر أونصة الذهب يسجل 1295.01 دولاراً
الاخبار

Local News

Caracas: What really happened?

24-05-2012
21:00
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
2945 Views
Violent confrontations with the Lebanese army took place Wednesday night lasting from 11 pm till 6:15 am of Thursday morning. The outcome resulting in a wounded officer alongside 3 soldiers, and the death of the Syrian national Jamal Soleimani, and Samer Al Masri.                  

Hani Al-Chanti was also arrested, after being seriously injured, along with the concierge of the building on suspicion of involvement in the case.             I

It was reported that around 10:30 pm Jamal Soleimani arrived at the Cape Itani building where he resides in Caracas, where he quarreled with his girlfriend Gharam, after the latter decided to end their relationship. In an attempt to scare her, Soleimani began firing in the air from a machine gun he possesses.                  
The Army Command said, shortly after the shooting incident took place in Caracas, Raoucheh, LAF members rushed to the scene, and upon their arrival they came under fire by Soleimani who was stationed in the 7th floor of the building. Accordingly, the soldiers cordoned off the building and called on the armed man to surrender.

However, Soleimani did not comply with the warning as another gunman kept throwing grenades at the troops.  The man who was throwing the grenades turned out to be non other than Hani Al-Chanti, a member of the “Group of 13” whom remain suspects in the assassination of Former Prime Minister Rafik Hariri. According to information made available to LBCI, Hani Al-Chanti, is a Jordanian citizen who was released from jail 3 months ago. Hani is currently working in the music industry.             

The soldiers found the body of another person inside the apartment that was killed during the dispute that had firstly erupted between the armed men themselves.               

Initial information stated that the clashes had erupted between pro SSNP supporters and pro Future bloc supporters. All of which turned out to be untrue.

For more information please click on this link
Read More:
Advertisement
News Bulletin Reports
REPORT: March 8 forces did not take decision regarding election of new president
REPORT: March 8 forces did not take decision...
18-04-2014
Introduction to the evening news 18-04-2014
Introduction to the evening news 18-04-2014
18-04-2014
REPORT: President Sleiman attends Good Friday mass in USEK
REPORT: President Sleiman attends Good...
18-04-2014