لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news     تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     وفد من القوات اللبنانية في الرابية في اطار جولة على المرجعيات السياسية والروحية لعرض برنامج جعجع الرئاسي     اجتماع أمني في وزارة الداخلية تلاه خلوة بين اللواء ابراهيم والوزير نهاد المشنوق والحاج وفيق صفا للبحث بموضوع بلدة الطفيل     نهاد المشنوق: خطة لمساعدة اللبنانيين للخروج من الطفيل من خلال طريق آمن تشرف عليه القوة الشرعية اللبنانية والحرص على الا يدخل بينهم اي معارض سوري مسلح      الراعي برسالة الفصح : الشعب وهيئاته ونقاباته عبروا عن حاجاتهم ونحن نطالب بها معهم وفي الوقت نفسه نطالب بحماية الدولة ومالها العام وإجراء الإصالاحات اللازمة     الراعي : نأمل بأن يلتزم النواب بالحضور الأربعاء المقبل والاقتراع بحكم الوكالة المعطاة اليهم وأن يختاروا أفضل رئيس للبلاد تقتضيه الظروف الدولية والاقليمية ويكون على مستواها     بو صعب : السلسلة كما وصلت الى المجلس النيابي لا ترضي أحدا وبلا توافق سياسي لا سلسلة ولا اتفاق     التلفزيون السوري : انفجار سيارة مفخخة قرب جامع كعب الأحبار في حمص وأنباء عن سقوط قتلى وجرحى     ايران تعلن ان قضية مفاعل اراك احدى النقاط العالقة في المفاوضات النووية بين ايران والدول الكبرى "تمت تسويتها عمليا"      هولاند: الافراج عن 4 صحافيين فرنسيين كانوا محتجزين في سوريا وهم بصحة جيدة     الظواهري يحذر بتسجيل صوتي من الاقتتال بين "المجاهدين ضد النظام السوري" و يتهم داعش بالانحراف "عن المنهج الجهادي"     حمدين صباحي يتقدم بأوراق ترشحه لانتخابات الرئاسة المصرية     مقتل شخصين بانفجار سيارة في قرية المقشع التي تقطنها أغلبية شيعية في البحرين     بوتين : ليس هناك ما ينبغي ان يمنع تطبيع العلاقات بين روسيا والغرب
الاخبار

Local News

Once anti-Syrian regime Michel Samaha becomes relations coordinator with regime

09-08-2012
20:09
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1826 Views
Michel Samaha, the name was once enough to bring smiles to people’s faces.              

Michel Samaha “knows everything about everything”, according to TV interviewers. He is also a “plots detector”, especially plots prepared against the Syrian regime, the same sources described him.             

His political journey started when he was elected head of the Kataeb Student Body in the 1970's.        

An apt follower of Bachir Gemayel, then Elie Hobeika, until his appointment as media adviser to then President Amin Gemayel at the beginning of his presidential mandate. Later, President Gemayel appointed him as the General Director of Tele Liban.           

From the party of “God, Nation and Family” [Kataeb], Samaha "crossed sides" when he pledged his support for Elie Hobeika during the preparation for the Tripartite Accord in 1985.         

With the fall of this accord, he left the “Eastern region”, only to return as Syrian tanks entered Baabda under Syria's and France's political umbrella. 

Michel Samaha made a strong comeback to the Lebanese political scene, as holder of the “Syrian code” and godfather of the Franco-Syrian and Lebanese-Syrian relations.        

Since the Taef Accord until 2005, he was one of the pillars of the Lebanese political scene. He served as information minister in 1992 and 2003, and was elected Member of Parliament in 1992.           

Following the assassination of Rafik Hariri, the Syrian role in Lebanon receded, leading to the retreat of the internal role of Michel Samaha. However, his relation with Syrian President Bashar Assad remained.


For the full LBCI report, please watch the video above
Read More:
Advertisement
News Bulletin Reports
REPORT: LBCI commemorates Lebanese caricaturist, Pierre Sadek
REPORT: LBCI commemorates Lebanese...
19-04-2014
REPORT: Nadine Moussa breaks routine of presidential race
REPORT: Nadine Moussa breaks routine of...
19-04-2014
REPORT: Israel restores security arrangements at borders with Lebanon and Syria
REPORT: Israel restores security...
19-04-2014