لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     جعجع : الحكومة لا تتبنى في ملف المياه الحلول العلمية ولا تضعها موضع التنفيذ بل ان البعض يفضل فيها الحلول الصعبة والمعقدة والمكلفة لغاية في نفس يعقوب     الشيخ قبلان بخطبة عيد الفطر : نعيش حياة غير مستقرة واسرائيل تفتك بشعبنا الفلسطيني الذي علينا ان ندعمه وان نخفف عن لبنان كل الويلات وعن سوريا المتاعب والظلم     لقاء بين بري وجنبلاط في عين التينة      كوريا الشمالية تنفي تسليم أسلحة إلى حزب الله وحركة حماس وتؤكد ان هذه المعلومات "تلفيق" و"محاولة مريبة" لاقحامها في النزاعات بالشرق الاوسط     رويترز : التلفزيون الإسرائيلي يتراجع عن نبأ التوصل لوقف لإطلاق النار في غزة     ا.ف.ب عن مسؤول فلسطيني : القيادة الفلسطينية وحركة حماس والجهاد الاسلامي على استعداد لتهدئة انسانية لمدة 24 ساعة     أ.ف.ب : توقف محطة الكهرباء الوحيدة في قطاع غزة عن العمل بسبب القصف الاسرائيلي      الجيش الاسرائيلي يقتل خمسة مقاتلين من حماس في تبادل لاطلاق النار في قطاع غزة     استشهاد اكثر من عشرة فلسطينيين في قصف مدفعي على جباليا في شمال قطاع غزة     الانروا : مقتل موظف في وكالة تابعة للامم المتحدة وشقيقه اثر قصف اسرائيلي شمال قطاع غزة     كيري : نتنياهو طلب مساعدة واشنطن في التوصل الى هدنة في غزة     جرح 4 سوريين في غارة للطيران السوري استهدفت منزل المختار علي ملحم الحجيري في منطقة وادي عجرم في جرود عرسال     مسلحو "الدولة الاسلامية" فجروا جسرا حيويا قرب سامراء يربط بين بغداد وشمال البلاد ويستخدمه الجيش العراقي في نقل امداداته للجنود المرابطين قرب تكريت     كيري: الولايات المتحدة "تعكف" على اعداد مجموعة عقوبات جديدة ضد روسيا     فرنسا سلمت المتهم بمهاجمة المتحف اليهودي في بروكسل الى بلجيكا     الاتحاد الاوروبي تبنى حزمة كبيرة من العقوبات الاقتصادية على روسيا     سعر صرف اليورو يسجل 1.3418 دولارا     سعر برميل نفط برنت يسجل 107.72 دولارا     سعر أونصة الذهب يسجل 1304.11 دولارا
الاخبار

Local News

Once anti-Syrian regime Michel Samaha becomes relations coordinator with regime

09-08-2012
20:09
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1906 Views
Michel Samaha, the name was once enough to bring smiles to people’s faces.              

Michel Samaha “knows everything about everything”, according to TV interviewers. He is also a “plots detector”, especially plots prepared against the Syrian regime, the same sources described him.             

His political journey started when he was elected head of the Kataeb Student Body in the 1970's.        

An apt follower of Bachir Gemayel, then Elie Hobeika, until his appointment as media adviser to then President Amin Gemayel at the beginning of his presidential mandate. Later, President Gemayel appointed him as the General Director of Tele Liban.           

From the party of “God, Nation and Family” [Kataeb], Samaha "crossed sides" when he pledged his support for Elie Hobeika during the preparation for the Tripartite Accord in 1985.         

With the fall of this accord, he left the “Eastern region”, only to return as Syrian tanks entered Baabda under Syria's and France's political umbrella. 

Michel Samaha made a strong comeback to the Lebanese political scene, as holder of the “Syrian code” and godfather of the Franco-Syrian and Lebanese-Syrian relations.        

Since the Taef Accord until 2005, he was one of the pillars of the Lebanese political scene. He served as information minister in 1992 and 2003, and was elected Member of Parliament in 1992.           

Following the assassination of Rafik Hariri, the Syrian role in Lebanon receded, leading to the retreat of the internal role of Michel Samaha. However, his relation with Syrian President Bashar Assad remained.


For the full LBCI report, please watch the video above
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Israel knocks out Gaza power plant, digs in for long fight
REPORT: Israel knocks out Gaza power plant,...
29-07-2014
REPORT: Gaza fighting flares, Netanyahu and UN chief spar on truce terms
REPORT: Gaza fighting flares, Netanyahu and...
28-07-2014
REPORT: Fighting in Gaza abates, but truce hopes look fragile
REPORT: Fighting in Gaza abates, but truce...
27-07-2014