لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     تجدد الاشتباكات بين الجيش ومجموعة من المسلحين في اسواق طرابلس     محصلة اشتباكات طرابلس: جرح 6 عسكريين بينهم ضابط برتبة ملازم أول وإصابة وتوقيف عدد من المسلحين     جبهة النصرة: قضية الجنود المحتجزين لدينا أصبحت لعبة سياسية بيد الحكومة اللبنانية تزج بالشارع اللبناني إلى الهاوية     نتائج فحوص الحمض النووي للجثة المحترقة في عاصون بالضنية تدل على أنها تعود للجندي الفار عبد القادر الأكومي     مصادر سلام لـ"السفير": الحكومة لن توافق في مؤتمر الدول المانحة إلا على ما يناسب مصلحة لبنان ولقد صار لزاماً على المجتمع الدولي دعمه بكل الطرق     مكاري لـ "النهار": لا انتخاب لرئيس جديد للجمهورية في الـ 2014 واتوقع أن يطلب النواب ان يكون التمديد مرتبطا بانتخاب الرئيس     آلان عون لـ"الجمهورية": سنستكمل نقاشاتنا بموضوع التمديد على أن يحدد موقفنا النهائي بالاجتماع الذي يسبق الجلسة عندما يتقرّر موعدها     كنعان لـ "الاخبار" : لا أولوية تشريعية تعلو على أولوية السلسلة واللجان المشتركة عالجت الثغر التي علقت الهيئة العامة اقرارها بسببها     سعيد لـ "النهار" : موقف 14 آذار من التمديد هو التمسك باستكمال بناء الدولة من خلال إعطاء إنتخاب رئيس الجمهورية الأولوية     مصادر الكتائب لـ"الاخبار": الحريري ابلغ سامي الجميل أن حظوظ جعجع في رئاسة الجمهورية انعدمت     مصادر امنية لـ"السفير":التحقيقات مع احمد ميقاتي تتركز على دوره بما خص العسكريين المخطوفين وتحديد هدف "مجموعة عاصون" وعلاقتها بمجموعات ارهابية أخرى     النهار عن مسؤول بحزب الله: مرشحنا هو عون والوقت مبكر لانجاز الاستحقاق الرئاسي نظرا الى التعقيدات المحيطة به     السيسي يفرض حال الطوارئ في شمال سيناء لمدة 3 أشهر ويقرر حظر التجوال من 5 مساء إلى 7 صباحا طوال هذه الفترة     ارتفاع محصلة القتلى من الجنود المصريين في الهجوم الذي استهدف حاجزا للجيش قرب مدينة العريش شمال سيناء إلى 29     مقتل شرطيين اثنين باطلاق نار في شمال كاليفورنيا واعتقال المشتبه به     الصين أعلنت أنها ستتبرع بـ82 مليون دولار لمساعدة ليبيريا وسيراليون وغينيا على مكافحة الإيبولا
الاخبار

Nigeria uncovers cocaine-stuffed roasted chicken valued at $150,000

04-09-2012
18:50
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
576 Views
The roasted chickens had an unusual stuffing  $150,000 worth of cocaine, according to Nigerian police.
     
A Nigerian mechanic who struggled in Brazil for more than six years had hoped the drugs would buy him a life of luxury in his native land, Nigerian authorities said Monday.
     
"This was like a retirement plan for him," said Mitchell Ofoyeju, spokesman for the National Drug Law Enforcement Agency.
    
The accused was arrested over the weekend at the airport in Lagos after he came in from Sao Paulo with 2.6 kilograms (5.7 pounds) of cocaine, Ofoyeju said. Photos from the agency showed egg-shaped packages wrapped in gold aluminum foil and tucked into the browned chickens.
    
The suspect, Vincent Chegini Chinweuwa, could not immediately be reached for comment as he remained in custody Monday.
     
Nigeria is a major transit point for drugs coming from Latin America and going to Europe or the United States but recent security improvements are cutting into that dubious distinction.
     
After a Nigerian man allegedly attempted to blow up a Detroit-bound airliner in 2009, Nigeria started installing airport scanners and sought training for its agents. Ofoyeju says the scanners helped authorities identify more than 100 drug carriers last year, leading to the seizure of about 410 kilograms (904 pounds) of cocaine, among other illicit drugs.
    
Authorities have found drugs sandwiched inside the fabric of suitcases, sewn into wigs worn by female passengers, tucked into underwear or hidden in phone chargers and even in a stethoscope, Ofoyeju said.
     
"The list is endless," he said.
     
The weekend seizure may even redeem the agency's image after the controversial arrest last year of a popular Nigerian comedian known as Baba Suwe. The agency held him for more than three weeks to monitor his bowel movements after a scanner detected what investigators believed to be drugs  but no drugs were ever found.
     
His ordeal turned the comedian's life into a potty-humor joke. The agency was later ordered to pay him $165,000 in damages  a court decision it is appealing.
 

AP
         


Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Fate of defected LAF soldier Akoumi remains unknown
REPORT: Fate of defected LAF soldier Akoumi...
24-10-2014
Introduction to the evening news 24-10-2014
Introduction to the evening news 24-10-2014
24-10-2014
REPORT: Beirut Bar Association removes MP Fattouch's name from list of lawyers
REPORT: Beirut Bar Association removes MP...
24-10-2014