لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     بري: التقارب السعودي الايراني يعتبر عنصرا مهما في بلورة وتحسين ظروف المنطقة لاسيما في مواجهة خطر الارهاب     سلام من عين التينة : لبنان يدفع غاليا ثمن الشغور في موقع الرئاسة وملف العسكريين المحتجزين يتطلب عناية كبيرة والتنافس على المعلومات يعرضهم لمزيد من المخاطر     حرب : اطلقنا خطة حل لمشكلة أجهزة التقوية غير الشرعية عبر إستعداد الوزارة والشركات لتبديل هذه الأجهزة مجانا     بو صعب بعد لقائه عوده: الإفادة هي وثيقة الترشيح وتختم في قسم الامتحانات في وزارة التربية لتصبح صالحة ليدخل بوساطتها الطلاب إلى الجامعات     بيان اجتماع بطاركة الشرق : الأسرة الدولية مسؤولة ايضا عن تنامي داعش والحركات التكفيرية ويجب الضغط على ممولي هذه التنظيمات لقطع مصادر الارهاب     بطاركة الشرق :على الدول الاسلامية اصدار فتوى تحرم تكفير الاخر وتجرم الاعتداء على المسيحيين     بطاركة الشرق : ندعو لفصل انتخاب الرئيس عن مسار الاوضاع والصراعات الاقليمية والاسراع في التفاهم في اسرع وقت     بلامبلي بعد اجتماع سفراء الدول الكبرى مع بطاركة الشرق في بكركي: التعايش في العراق مهم بين جميع المكونات وناقشنا الاستحقاق الرئاسي في لبنان     الجيش : ضبط سيارة في وادي فيسان - الهرمل يقودها المواطن احمد محمد الحجيري وبرفقته المواطن اشرف محمد عز الدين بداخلها عدد من قذائف آر بي جي     الوكالة الوطنية : الافراج عن المغترب اللبناني سعد الله سقلاوي الذي كان خطف قبل نحو 10 أيام على يد عصابة مسلحة في نيجيريا     أ.ف.ب: مقاتلو المعارضة السورية يسيطرون على معبر القنيطرة الحدودي مع الجولان     ادرعي : الجيش الاسرائيلي قصف موقعا للجيش السوري في القنيطرة     الاسد يصدر مرسوم تأليف الحكومة السورية الجديدة برئاسة وائل الحلقي     الامم المتحدة ترجح ان يكون النظام السوري قد القى براميل متفجرة تحتوي على مواد كيميائية في حوادث نيسان الماضي     قطر ترحب بالاتفاق في غزة وتؤكد استعدادها للمشاركة في اعادة اعمار القطاع الفلسطيني المدمر     الاردن ترحب بوقف اطلاق النار في غزة وتأمل في أن تستمر المفاوضات غير المباشرة بين الفلسطينيين واسرائيل لحل القضايا الاخرى     القوات العراقية تواصل ارسال تعزيزات لشن عملية تكسر الحصار الذي يفرضه مسلحو "الدولة الاسلامية" على بلدة امرلي الشيعية التركمانية شمال بغداد     وفد سعودي يضم سعود الفيصل في قطر في اطار جهود لرأب الصدع في العلاقات داخل مجلس التعاون الخليجي     تحطم طائرة تدريب عسكرية في جنوب اليمن ومقتل قائدها     انتخاب وزير الخارجية احمد داود اوغلو رئيسا للحزب الحاكم في تركيا     المانيا: تدفق القوات والأسلحة الروسية إلى أوكرانيا مشكلة كبرى ينبغي أن تضع موسكو حدا لها     سيرغي لافروف : تفكك اوكرانيا ليس في صالح روسيا     روسيا تنفي عقد مفاوضات سرية اواخر حزيران مع الولايات المتحدة بشأن اوكرانيا     فرنسا تنصح رعاياها بتجنب السفر الى سيراليون وليبيريا نظرا للمخاطر المتعلقة بفيروس الإيبولا     سعر صرف اليورو يسجل 1.3202 دولاراً     سعر اونصة الذهب يسجل 1283.70 دولاراً     سعر برميل نفط برنت يسجل 102.71 دولاراً
الاخبار

Local News

Nasrallah appears in person at the anti-Islam film protest in Beirut

17-09-2012
19:45
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
2347 Views

Hezbollah Secretary General Sayyed Hassan Nasrallah made a surprise appearance at the protest he called for in Beirut’s Southern Suburbs to denounce the anti-Islam film “Innocence of Muslims”, produced in the United States. Nasrallah thanked all those who responded to his call, saying that some do not realize how offensive the film is.

Nasrallah called for banning the film and punishing those behind it. “The US must understand that releasing the entire film would have very dangerous repercussions”.

Hezbollah chief reiterated his call for the international community to issue resolutions and national laws to criminalize offenses against the 3 major religions, stressing the importance of coexistence and directing anger towards the “real enemy”

Following Nasrallah's calls, thousands of Lebanese protesters chanting "Death to America, Death to Israel" are protesting in Beirut's Shi'ite Southern Suburbs to denounce a film made in the United States which mocks the Prophet Mohammad. "All these developments are being orchestrated by U.S. intelligence", Nasrallah said on Sunday.

The Amal party also called on its partisans to join in the demonstration.                    

"America, hear us - don't insult our Prophet," chanted the marchers at the demonstration.
                   
The peaceful protest, which came after a weekend of violent demonstrations across Arab capitals in which several U.S. embassies were attacked, stayed well away from U.S. missions on the city's northeastern outskirts.                            

It followed a three-day visit to Lebanon by Pope Benedict who used his trip to call for reconciliation between Muslims and Christians.                     

For his part, Interior Minister Marwan Charbel said that the ministry has been notified of the protests, adding that they will be limited and timed.              

“Measures have been taken to ensure the safety of American missions here in Lebanon, since Lebanese people also benefit from these institutions,” he confirmed.             

Similarly, violent protests erupted Monday morning in the Afghan capital Kabul as protesters burnt cars and chanted anti-American slogans.             

The film has incited over the past week the worst wave of anti-American sentiment across the Muslim world.              

In Libya an attack on the U.S. consulate in Benghazi killed Ambassador Christopher Stevens and three other Americans last Tuesday.         

On Friday, one person was killed in Lebanon's northern city of Tripoli in protests against the film which depicts the prophet as a womanizer and homosexual. 


For the full report, watch the video above.



REUTERS/LBCI
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Families of kidnapped soldiers to take escalatory measures
REPORT: Families of kidnapped soldiers to...
24-08-2014
REPORT: Islamic State commits war crimes, Syrian govt using poison gas - UN
REPORT: Islamic State commits war crimes,...
27-08-2014
REPORT: PM Salam meets Speaker Berri in Ain el-Tineh
REPORT: PM Salam meets Speaker Berri in Ain...
27-08-2014