يمكنكم مشاهدة قناة LDC عبر قمر نايلسات على التردد 12226 – افقي – معدّل الترميز 27500     الراعي أمام نواب 14 آذار ومستقلين : للاتفاق على مخرج ديمقراطي ينطلق من الدستورالواضح بمواده المختصة بانتخاب رئيس على أن يتم التوافق على هذا المخرج من اجل ضمان الالتزام به     مكتب الاعلام في بكركي: الراعي لم يعط رأيه بالنصاب بل وافق على نقل الاقتراح الى بري ومناقشته معه وما يتفق عليه النواب مع بري يوافق عليه البطريرك     بيان لقاء بكركي: اعتبار المجلس في حال انعقاد دائم وتوجه لتأمين حضور يومي في البرلمان لانتخاب رئيس     زهرا من بكركي: تم تشكيل لجنة من النواب لمواصلة التنسيق واطلاع بري على ما تم الاتفاق عليه     نديم الجميل من بكركي: من الافضل اليوم انتخاب رئيس بالنصف زائد واحد على أن يبقى البلد معطلا     مجدلاني من بكركي: ندعو الى فك رهن لبنان وتحرير رئاسة الجمهورية المختطفة من حزب الله والتيار الوطني الحر     حرب من بكركي: النصاب في الدورة الثانية وبعدها لانتخاب رئيس هو الاكثرية المطلقة     حرب: توافقنا مع الراعي على دعوة كل النواب لاجتماع برئاسته للاتفاق على خطوات تسهل عملية انتخاب رئيس     سلام : منصب الرئيس شاغر منذ عام كامل الا أننا لن نستسلم لليأس ووجود جاليات لبنانية في انحاء العالم يشكل جسرا للتواصل مع كافة الدول     وكيل الدفاع عن ميشال سماحة المحامي صخر الهاشم قدم تمييزا امام محكمة التمييز العسكرية بالحكم الصادر بحق الوزير الاسبق     لجنة المال أقرت قانون مساواة عناصر الجيش المتوفين من المتطوعين بسائر العسكريين وقانون مساواة تلامذة الضباط وتلامذة رتباء بالضباط عند الاستشهاد     ابو فاعور قرر استرداد اجازة فتح واستثمار صيدلية كسارة في حوش الامراء     التلفزيون السوري: القنوات الفضائية السورية الرسمية تتعرض للتشويش     اتفاق خلال اتصال هاتفي بين كاميرون وبوتين على ضرورة استئناف مباحثات السلام حول سوريا     العراق يعلن رسميا بدء عملية تحرير الأنبار من قبضة الدولة الإسلامية     روحاني يؤكد ان غالبية الايرانيين يريدون السلام مع سائر العالم     أ.ف.ب : تنفيذ حكم الاعدام الـ88 في السعودية هذه السنة بما يفوق مجموع الاعدامات في 2014     السلطات المصرية تفتح معبر رفح استثنائيا لمدة يومين من اجل عودة الفلسطينيين العالقين في مصر الى القطاع     منظمة اوكسفام الاغاثية : 16 مليون يمني لا يحصلون على مياه صالحة للشرب ما ينذر بعواقب صحية كبيرة     وكالة الاناضول : داعش يتبنى عملية إطلاق النار التي شهدتها ثكنة عسكرية في منطقة بوشوشة غربي العاصمة تونس وأسفرت عن مقتل 8 عسكريين     حاكم تكساس يصف السيول الحالية بأنها الاسوأ على الاطلاق في تاريخ الولاية     مقتل أكثر من 13 شخصا ً باعصار في شمال شرقي المكسيك     مقتل 38 شخصاً بحريق في ماوى لكبار السن في وسط الصين     مقتل أكثر من 20 شرطيا كينيا في كمين نصبه مسلحون يشتبه في أنهم ينتمون لحركة الشباب شرقي البلاد     سعر صرف اليورو يسجل 1.0940 دولارا     سعر برميل نفط برنت يسجل 64.61 دولاراً     سعر أونصة الذهب يسجل 1185.35 دولاراً
الاخبار

REPORT: FBI delegation joins investigative team in Wissam Hassan's assassination case

25-10-2012
13:48
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1420 Views

It is not the first time that the Federal Bureau of Investigation (FBI) provides technical assistance to Lebanon in investigations into assassinations or assassination attempts. These American agents have participated for example in the survey of the crime scene of May Chidiac’s assassination attempt. Today, they inspected the scene of the crime which killed Major General Wissam Hassan.     

FBI agents arrived to Beirut on Thursday and inspected the Achrafeh crime scene under the supervision of Attorney General Judge Hatem Madi. They later met with Madi who informed them that the ISF’s Information Division is in need of a technical logistic assistance in regards to the evidence and clues found on the crime scene, mainly the remains of the booby-trapped car and the marks left by the explosives. The agents will however not take part in oral investigations such as interrogations with witnesses or suspects.    

Judge Madi stressed that investigations are 100% Lebanese and held in absolute secrecy. “Most of the information leaked by the media are not credible; some of them even aim at hindering the course of investigations”, he said.       

The Achrafieh tight security measures were imposed around the crime scene in order to preserve all of the evidence and clues. A number of tents have even been erected at the scene to cover the remnants of the explosion in addition to a number of cars and possessions.        

Investigations into this crime revolve around the booby-trapped car, the type and source of explosives used and the content of surveillance cameras set up on buildings and companies surrounding the crime scene. They also focus on the period between the arrival of Maj. Gen. Wissam Hassan to Beirut airport to the moment he died on Friday afternoon. It is noteworthy that Hassan arrived with a false name and did not inform anyone that he was returning to Beirut. Investigations also revolve around the phone calls held and received by Hassan during this period of time. Detectives are trying to figure out if there was a reason behind his sudden return to Beirut.


For the full LBCI report, watch the video above.
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Tens of thousands turn up for funeral of Saudi suicide attack victims
REPORT: Tens of thousands turn up for...
25-05-2015
REPORT: Massive fire breaks out across the Zouk Mikael power plant
REPORT: Massive fire breaks out across the...
25-05-2015
REPORT: Consultative meeting: Presidential vacuum threatens Lebanon’s existence
REPORT: Consultative meeting: Presidential...
25-05-2015
REPORT: Lebanese drivers stranded in Saudi Arabia return home
REPORT: Lebanese drivers stranded in Saudi...
25-05-2015
REPORT: Tunisian soldier shot dead after killing seven in army base shooting spree
REPORT: Tunisian soldier shot dead after...
25-05-2015
REPORT: Ex-Israeli Premier Olmert sentenced to 8 months in prison
REPORT: Ex-Israeli Premier Olmert sentenced...
25-05-2015