لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     اشتداد حدة المعارك في طرابلس وسماع اصوات القذائف والاسلحة الرشاشة اضافة الى اعمال القنص     الجيش: جرح 8 عسكريين وعدد من المدنيين في اشتباكات طرابلس وعمليات الدهم مستمرة للاماكن المشبوهة بغية توقيف مطلقي النار     ارجاء المؤتمر الاسلامي - المسيحي الذي كان مقررا اليوم في طرابلس بسبب الاوضاع الامنية     الشعار بعد اجتماع لفعاليات طرابلس: الجميع أعلن موقفاً واحداً داعماً لكل الخطوات الأمنية وعلى هيئة الاغاثة التحرك لتأمين السكن للمواطنين     ميقاتي: طرابلس لا تقبل ان تكون ممرا او مقرا للارهاب واهلها تحت سقف السلطة الشرعية     الجسر للـ LBCI: ما يحصل في طرابلس انفجار أمني جديد ونحن مع مشروع الدولة ومع استكمال الخطة الامنية     جبهة النصرة: قضية الجنود المحتجزين لدينا أصبحت لعبة سياسية بيد الحكومة اللبنانية تزج بالشارع اللبناني إلى الهاوية     الراعي من استراليا: لا مبرر لعدم انتخاب رئيس في لبنان وعلى الدول التي تسهل مرور التنظيمات الأصولية لأماكن القتال وضع حد لهذه الاعتداءات     مصادر سلام لـ"السفير": الحكومة لن توافق في مؤتمر الدول المانحة إلا على ما يناسب مصلحة لبنان ولقد صار لزاماً على المجتمع الدولي دعمه بكل الطرق     مكاري لـ "النهار": لا انتخاب لرئيس جديد للجمهورية في الـ 2014 واتوقع أن يطلب النواب ان يكون التمديد مرتبطا بانتخاب الرئيس     آلان عون لـ"الجمهورية": سنستكمل نقاشاتنا بموضوع التمديد على أن يحدد موقفنا النهائي بالاجتماع الذي يسبق الجلسة عندما يتقرّر موعدها     درباس لـ "النهار": الحكومة ستعمل على تشجيع اللاجئين السوريين على العودة إلى بلادهم لكنها لن تجبر احدا على العودة بالقوة     كنعان لـ "الاخبار" : لا أولوية تشريعية تعلو على أولوية السلسلة واللجان المشتركة عالجت الثغر التي علقت الهيئة العامة اقرارها بسببها     السيسي يفرض حال الطوارئ في شمال سيناء لمدة 3 أشهر ويقرر حظر التجوال من 5 مساء إلى 7 صباحا طوال هذه الفترة     السلطات المصرية تقرر اغلاق معبر رفح الحدودي مع قطاع غزة اعتبارا من اليوم وحتى اشعار آخر     ارتفاع محصلة القتلى من الجنود المصريين في الهجوم الذي استهدف حاجزا للجيش قرب مدينة العريش شمال سيناء إلى 29     مقتل شرطيين اثنين باطلاق نار في شمال كاليفورنيا واعتقال المشتبه به     تنفيذ حكم الاعدام بحق الايرانية ريحانية جباري بعد خمس سنوات على صدور الحكم عليها لقتلها أحد المسؤولين السابقين في الاستخبارات حاول اغتصابها     بريطانيا والسويد ستدفعان 47 مليون دولار لصندوق خاص للامم المتحدة بهدف مكافحة وباء ايبولا     سيول كبيرة تضرب اليونان وتوقف عدد كبير من رحلات القطارات
الاخبار

REPORT: A glimpse at al-Jaabari, the man behind Israel's renewed onslaught on Gaza

15-11-2012
15:12
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
536 Views

Ahmed al-Jaabari was born in 1960 and lived in the neighborhood of Shuja’iya in eastern Gaza. He was the Deputy Commander of Al-Qassam Brigades and its military commander on the ground.       

Ahmad tops the Israeli ‘wanted list’ which considers him to be “the chief of staff of the Hamas movement” in reference to his high rank in the movement and his planning of a large number of operations against the Jewish state.      

Al-Jaabari remained the third in the Qassam Brigades’ Military Council until Israel assassinated Sheikh Salah Chehadeh in 2002 while failing to kill Mohammad al-Dayf in 2003.   

However, the latter’s severe injury handicapped him, making al-Jaabari the first man and real commander of the Al-Qassam Brigades.        

Al-Jaabari had great capacities and managed to achieve many breakthroughs, setting a strong military system for the Brigades and overseeing many operations against Israel.        

Al-Jaabari was the target of many Israeli assassination attempts, mainly the one he survived with minor injuries in 2004. His elder son Mohammad, his brother and three of his relatives were killed when Israeli jets pounded his house in the Shuja’iya neighborhood of Gaza.      

Israel accused him of being behind the detention of Israeli Sergeant Gilad Shalit. Al-Jaabari was the one behind the deal to swap 1,000 Palestinian prisoners with Shalit, including the 450 prisoners Israel refused to release.        

He trasnferred from Fatah to Hamas in the early eighties and spent 13 years in Israeli prisons on charges of involvement in Fatah military groups that plotted a commando operation in 1982.       

Following his release in 1995, he focused on the management of an institution affiliated with Hamas and concerned with the affairs of prisoners and ex-prisoners. In 1997, he worked with the Islamic Salvation Party to face the Palestinian authority’s security prosecutions at the time.        

In 1998, the Palestinian Preventive Security Service detained him for 2 years on charges of affiliation to the Al-Qassam Brigades. He was then released with the beginning of the uprising following Israel’s shelling of Gaza’s security apparatuses.


For the full LBCI report, watch the video above


Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Fate of defected LAF soldier Akoumi remains unknown
REPORT: Fate of defected LAF soldier Akoumi...
24-10-2014
Introduction to the evening news 24-10-2014
Introduction to the evening news 24-10-2014
24-10-2014
REPORT: Beirut Bar Association removes MP Fattouch's name from list of lawyers
REPORT: Beirut Bar Association removes MP...
24-10-2014