لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      الوكالة الوطنية: العثور على قنبلة قرب حديقة الأطفال في أبي سمراء بطرابلس والخبير العسكري حضر الى المكان وعمل على نقلها     سلام في ذكرى الاستقلال : الوضع في البلاد متماسك حتى الان بالرغم من كل ما يحصل ونحن مع كل وسيلة تسهم في الافراج عن العسكريين شرط عدم التنازل عن كرامتنا     جريج للـLBCI : المخرج هو بالحوار بين كل مكونات الحكومة ولاسيما بين المستقبل وحزب الله وثمة مواضيع خلافية أساسية لا يمكن حلها بسرعة     نقيب المحامين في بيروت جورج جريج بمسيرة الى محيط قصر بعبدا : نريد رئيسا ونرفض أن يقف لبنان في الصف بانتظار دوره على اجندة الدول     أبو فاعور: مسؤوليتي هي حماية المواطن ولا تتعارض مع اقتصاد البلاد وحملتنا ليست موسمية بل مستمرة وشنت على المصادر والمؤسسات     أصحاب محطات تكرير المياه في الجنوب: سنطعن بقرار إقفال محطاتنا ونحذر من خطوات تصعيدية بكافة المناطق اذا لم يتراجع ابو فاعور عن قراره     الحاج حسن: سلامة الغذاء هي مسؤولية مشتركة بين الدولة والقطاع الخاص وندعو لعدم التراشق بتحميل المسؤوليات بل الى التكامل     شهيب: المؤسسة العامة لسلامة الغذاء قد تكون مخرجاً للمأزق الحالي على المدى البعيد     محمد المشنوق: الشهادة البيئية مطلوبة للمسالخ والمصانع والمستشفيات وغيرها ويجب وضع حد لتدهور سلامة الغذاء الذي يشكل ضرراً للجميع     فرعون: اجراءات أبو فاعور سلطت الضوء على مشكلة كبيرة والجميع متفق على ضرورة تأمين سلامة الغذاء     حكيم: نحن جميعاً مع الملاحقة لملف سلامة الغذاء ولكن يجب الموافقة على الحرص على كيفية المتابعة     تنظيم "الدولة الاسلامية" يقتل 23 شخصا من أبناء عشيرة شرق الرمادي كبرى مدن محافظة الانبار غرب العراق     اعتقال رجلين يشتبه بتحضيرهما لتنفيذ تفجيرات خلال احتجاجات في فيرغسون بولاية ميزوري الاميركية     صحيفة "نيويورك تايمز" : اوباما مدد الدور القتالي للقوات الاميركية في افغانستان لسنة اخرى في امر سري وقعه بالاسابيع الماضية     سيرغي لافروف: العملية التي يشنها التحالف الدولي بقيادة اميركية ضد داعش قد تكون تمهيدا لاطاحة نظام الأسد بعيدا من الأضواء تحت غطاء مكافحة الارهاب     مسلحون يقتلون 28 شخصا بهجوم على حافلة شمال شرقي كينيا     أ.ف.ب نقلا عن مسؤول عن برنامج ايران النووي: طهران مستعدة للسماح للوكالة الذرية بدخول موقع مريوان حيث يشتبه بالقيام بتفجيرات اختبارية     مصدر اوروبي: لا تقدم مهما بعد في المحادثات حول برنامج ايران النووي     بايدن: ناقشت مع رئيس الوزراء التركي تعزيز المعارضة السورية     رئيس اجهزة الاستخبارات السويدية يكشف ان نحو 300 سويدي قد يكونون في صفوف تنظيم الدولة الاسلامية      زلزال بقوة 5,8 درجات يضرب اقليم سيشوان الصيني     زلزال بقوة 6,8 درجات في مدينة ناغانو شمال اليابان بدون خطر تسونامي
الاخبار

REPORT: A glimpse at al-Jaabari, the man behind Israel's renewed onslaught on Gaza

15-11-2012
08:12
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
540 Views

Ahmed al-Jaabari was born in 1960 and lived in the neighborhood of Shuja’iya in eastern Gaza. He was the Deputy Commander of Al-Qassam Brigades and its military commander on the ground.       

Ahmad tops the Israeli ‘wanted list’ which considers him to be “the chief of staff of the Hamas movement” in reference to his high rank in the movement and his planning of a large number of operations against the Jewish state.      

Al-Jaabari remained the third in the Qassam Brigades’ Military Council until Israel assassinated Sheikh Salah Chehadeh in 2002 while failing to kill Mohammad al-Dayf in 2003.   

However, the latter’s severe injury handicapped him, making al-Jaabari the first man and real commander of the Al-Qassam Brigades.        

Al-Jaabari had great capacities and managed to achieve many breakthroughs, setting a strong military system for the Brigades and overseeing many operations against Israel.        

Al-Jaabari was the target of many Israeli assassination attempts, mainly the one he survived with minor injuries in 2004. His elder son Mohammad, his brother and three of his relatives were killed when Israeli jets pounded his house in the Shuja’iya neighborhood of Gaza.      

Israel accused him of being behind the detention of Israeli Sergeant Gilad Shalit. Al-Jaabari was the one behind the deal to swap 1,000 Palestinian prisoners with Shalit, including the 450 prisoners Israel refused to release.        

He trasnferred from Fatah to Hamas in the early eighties and spent 13 years in Israeli prisons on charges of involvement in Fatah military groups that plotted a commando operation in 1982.       

Following his release in 1995, he focused on the management of an institution affiliated with Hamas and concerned with the affairs of prisoners and ex-prisoners. In 1997, he worked with the Islamic Salvation Party to face the Palestinian authority’s security prosecutions at the time.        

In 1998, the Palestinian Preventive Security Service detained him for 2 years on charges of affiliation to the Al-Qassam Brigades. He was then released with the beginning of the uprising following Israel’s shelling of Gaza’s security apparatuses.


For the full LBCI report, watch the video above


Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Lebanon's Health Minister says food safety campaign will continue
REPORT: Lebanon's Health Minister says...
22-11-2014
REPORT: Islamist detainees refuse to appear before Judicial Council
REPORT: Islamist detainees refuse to appear...
22-11-2014
REPORT: Lebanese citizens draw U shape in Downtown Beirut, call for a "United" nation
REPORT: Lebanese citizens draw U shape in...
22-11-2014