لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     اعتصام لاهالي العسكريين المخطوفين امام السراي الحكومي في ساحة رياض الصلح     التحكم المروري: الطريق لا تزال مقفلة بالاتجاهين في ضهرالبيدر وسالكة على طريق ترشيش زحلة واوتوستراد القلمون     الأخبار: قطر أدخلت تعديلاً جوهرياً على ملف التفاوض بقضية العسكريين المخطوفين وتخلت عن الوسيط لمصلحة التفاوض المباشر     مصادر مقربة من حزب الله لـ "الشرق الأوسط" : لن نقبل بمبادلة العسكريين بـ400 محكوم وموقوف في سجن رومية ونتمسك بوجوب التفاوض من موقع قوة     نهاد المشنوق لـ"المستقبل": حزب الله يظهر تفهماً لحجم المشكلة في عرسال ويبدي انفتاحاً إزاء وجوب إيجاد حل لملف مخيمات النازحين في البلدة     الجراح لـ"السياسة": استعداد إيران لمساعدة الجيش اللبناني كلام سمعناه على مدى سنوات ولا نزال نسمعه من دون ترجمة     حسن خليل لـ"السفير": الخسارة الكبيرة في ما آلت اليه الأمور بملف السلسلة هي للنظام والدولة وفوتنا فرصة انجاز التصحيح الضريبي الأول من نوعه منذ الاستقلال     غازي يوسف لـ"الجمهورية" : لا ضرورة لفصل رواتب القطاع العسكري عن رواتب القطاع العام بل هناك فقط حاجة لتوضيح التعويضات من جديد إضافة الى الجداول     حسن خليل لـ "الأخبار" : الإعداد لمشاريع قوانين مستقلة ترمي الى اقرار البنود الضريبية التي اقرّت في حزيران الماضي جار وسأرفعها الى مجلس الوزراء     فياض لـ"الجمهورية" : بري حريص على إقرار السلسلة ضمن جو من التوافق والمساواة بين مختلف القطاعات وهو غير مقتنع أساسا بالزيادة على TVA     فنيش لـ"الأخبار": التسويات التي جرت بملف السلسلة لم ترضِ أيّا من الأطراف المعنية لذلك أخذت الأمور هذا المنحى     المطران صياح لـ"الجمهورية": لا شيء جديداً في الأفق الرئاسي واللقاءات التي أجراها الراعي مع المسؤولين الاميركيين كانت إيجابية لكننا ننتظر شيئاً ملموساً     مقتل 3 موظفين بوزارة الدفاع الافغانية وجرح 8 في عملية انتحارية استهدفت حافلة كانت تقلهم في كابول وتبنتها حركة طالبان     حكم بالسجن 30 عاما بحق اميركي من اصل صومالي كان يخطط لتفجير قنبلة باحتفالات عيد الميلاد في ولاية اوريغون حيث يشارك فيها الاف الاشخاص     ميركل تدعو بوتين الى استعمال نفوذه على الموالين لروسيا في اوكرانيا     وزارة العدل المكسيكية : اعتقال هيكتور بلتران لايفا احد زعماء تهريب المخدرات المطلوبين     سعر صرف اليورو يسجل 1.2651 دولارا     سعر برميل نفط برنت يسجل 94.19 دولاراً     سعر اونصة الذهب يسجل 1220.55 دولاراً
الاخبار

Local News

Roads blocked across Lebanon, Sheikh killed in Tripoli’s clashes

20-10-2012
03:25
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1149 Views
Angry citizens blocked on Saturday morning Sidon’s coastal road protest of the assassination of Brigadier General Wissam al-Hasan’s assassination in a car bomb blast in an Ashrafieh residential street on Friday.              

This as, Sidon’s northern entrance was blocked with burning tires and residents gathered in the city’s Nejhmeh Square.  Corniche El Mazraa and Madina Al Riyadiya main road was also blocked with burning tires.               

In Bekaa, security forces opened Chtoura-Beirut main road after it was converted through Tarshish, while Saadneyel road remained closed with earth mounds.                 

Later in the day, Bar Elias International road was blocked with cars, where two Lebanese people were wounded when the Lebanese army opened fire at a group of protesters, witnesses said.

Elsewhere, young men attempted to block the seaside road in Jadra - Wadi al-Zineh with burning tires and metal barriers, but the Lebanese Army interfered and reopened it, allowing cars to pass normally.                        

Meanwhile, gunshots were heard in Naher Abou Ali roundabout area in Tripoli.                          

Clashes erupted as well overnight in Tripoli in Abou Samra area, causing the death of Sheikh Abdel Razzak Al Asmar. The Lebanese Army had to intervene to restore calm.

While Tripoli’s roads are open, the road connecting Tripoli to Akkar has been blocked in Beddawi.                    

In Akkar, roads were blocked in several towns with barriers and earth mounds to denounce the assassination of Brig. Gen. Wissam al-Hassan. Among the Akkar towns where roads were blocked: Al-Bireh, al-Mounjez, Kousha, al-Hisseh, al-Aridah, Halba and Abdeh. Stores and public institutions are also closed in the region.                       

In this regard, the governor of the North Nassif Kaloush chaired a sub-security meeting held in Tripoli’s Serail, where the attendees discussed security measures adopted to protect civil peace and stability. They also discussed the measures taken in order to prevent anyone from taking advantage of this incident to create sedition among the Lebanese people.  
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
Introduction to the evening news 01-10-2014
Introduction to the evening news 01-10-2014
01-10-2014
REPORT: Al-Nusra Front fighters withdraw to Syria's al-Qalamoun and Qoneitra regions
REPORT: Al-Nusra Front fighters withdraw to...
01-10-2014
REPORT: Mahfoud says escalatory measures will be taken if parliament does not act in a just manner
REPORT: Mahfoud says escalatory measures...
01-10-2014