لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     جلسة لمجلس الوزراء الخميس المقبل لمتابعة الوضع الامني     بري يرجئ الجلسة المخصصة لانتخاب رئيس للجمهورية الى الثلاثاء 23 أيلول لعدم اكتمال النصاب     مؤتمر 14 آذار : الكلام عن رئيس انتقالي غير وارد على الاطلاق والمقصود بمبادرتنا الاعلان أننا لن نتخلى عن ترشيح جعجع الا أننا معه نفتح الباب لترشيح آخرين     جعجع : لم أقل أبداً أنني مرشح "أنا أو لا أحد" وبهذه المبادرة نتجه خطوة الى الأمام وسنتواصل من خلالها مع جميع الفرقاء السياسيين لانتخاب رئيس     قاسم هاشم : لا نرى جديداً في هذه المبادرة بل هي تكرار وتأكيد على مواقف 14 آذار السابقة     هيئة العلماء المسلمين: وفد الهيئة يمكن أن يعود للتفاوض بقضية الجنود المخطوفين عندما تتوفر الظروف المناسبة وتجد الهيئة أن دخولها من جديد يدفع بالمفاوضات للأمام     القاضي الزين استجوب 7 موقوفين في ملف الموقوف عماد جمعة في حوادث عرسال وأصدر مذكرات وجاهية بتوقيفهم     الافراج عن 18 سورياً بعد احتجازهم في مستودعات في شمسطار أمس على خلفية خطف العسكريين في عرسال     استخبارات الجيش داهمت شقتين يقطنهما نازحون سوريون في القرية شرق صيدا      جبهة النصرة تطالب بشطب اسمها عن قائمة الامم المتحدة للمنظمات الارهابية لقاء افراجها عن جنود فيجيين في هضبة الجولان     أ.ف.ب: مقتل ثمانية رجال شرطة في هجوم بعبوة ناسفة في شمال سيناء     اعدام 3 سوريين مدانين بتهريب حبوب الامفيتامين المخدرة في الجوف بشمال السعودية     رويترز عن مصدر أمني سعودي: حريق صغير في خط أنابيب نفطي بالمنطقة الشرقية في السعودية بعد اطلاق مجهولين النار على دورية أمنية     منظمة العفو الدولية تتهم الدولة الاسلامية بشن "حملة تطهير عرقي ممنهجة" في العراق     النائب التونسي محمد علي نصري ينجو من محاولة اغتيال في هجوم مسلح استهدف منزله     الرئيس اليمني يقيل الحكومة ويقترح تشكيل إدارة وحدة وطنية لتهدئة الاحتجاجات     روسيا تتهم الحلف الاطلسي بزيادة التوتر بتعزيز وجوده في اوروبا الشرقية     بان كي مون: لا حل عسكريا للازمة الاوكرانية والحوار من اجل التوصل لحل سياسي هو الطريق الاكثر امانا     مفوضية اللاجئين :النزاع باوكرانيا ارغم اكثر من نصف مليون شخص على مغادرة منازلهم بينهم 260 الفا نزحوا داخل اوكرانيا وعدد مماثل لجأوا الى روسيا     الطيران الاميركي استهدف مسؤولين كباراً في حركة الشباب في الصومال     سعر صرف اليورو يسجل 1.3113 دولاراً     سعر برميل نفط برنت يسجل 101.68 دولاراًً     سعر اونصة الذهب يسجل 1271.31 دولاراً
الاخبار

Local News

Roads blocked across Lebanon, Sheikh killed in Tripoli’s clashes

20-10-2012
10:25
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1125 Views
Angry citizens blocked on Saturday morning Sidon’s coastal road protest of the assassination of Brigadier General Wissam al-Hasan’s assassination in a car bomb blast in an Ashrafieh residential street on Friday.              

This as, Sidon’s northern entrance was blocked with burning tires and residents gathered in the city’s Nejhmeh Square.  Corniche El Mazraa and Madina Al Riyadiya main road was also blocked with burning tires.               

In Bekaa, security forces opened Chtoura-Beirut main road after it was converted through Tarshish, while Saadneyel road remained closed with earth mounds.                 

Later in the day, Bar Elias International road was blocked with cars, where two Lebanese people were wounded when the Lebanese army opened fire at a group of protesters, witnesses said.

Elsewhere, young men attempted to block the seaside road in Jadra - Wadi al-Zineh with burning tires and metal barriers, but the Lebanese Army interfered and reopened it, allowing cars to pass normally.                        

Meanwhile, gunshots were heard in Naher Abou Ali roundabout area in Tripoli.                          

Clashes erupted as well overnight in Tripoli in Abou Samra area, causing the death of Sheikh Abdel Razzak Al Asmar. The Lebanese Army had to intervene to restore calm.

While Tripoli’s roads are open, the road connecting Tripoli to Akkar has been blocked in Beddawi.                    

In Akkar, roads were blocked in several towns with barriers and earth mounds to denounce the assassination of Brig. Gen. Wissam al-Hassan. Among the Akkar towns where roads were blocked: Al-Bireh, al-Mounjez, Kousha, al-Hisseh, al-Aridah, Halba and Abdeh. Stores and public institutions are also closed in the region.                       

In this regard, the governor of the North Nassif Kaloush chaired a sub-security meeting held in Tripoli’s Serail, where the attendees discussed security measures adopted to protect civil peace and stability. They also discussed the measures taken in order to prevent anyone from taking advantage of this incident to create sedition among the Lebanese people.  
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Dar Al-Fatwa provides assistance to families who fled Iraq’s Mosul
REPORT: Dar Al-Fatwa provides assistance to...
02-09-2014
REPORT: Mystery surrounds case of abducted LAF soldier Abdel Rahman Diab
REPORT: Mystery surrounds case of abducted...
01-09-2014
REPORT: Calm overshadows Roumieh prison
REPORT: Calm overshadows Roumieh prison
01-09-2014