لمزيد من الأخبار زوروا موقعنا على www.lbci.com/news      تابعونا ايضاً على Twitter باللغة العربية على LBCI_NEWS وباللغة الانكليزية على LBCI_News_EN كما يمكنكم متابعتنا عبر صفحتنا على الفايسبوك باللغة العربية :www.facebook.com/LBCInews وباللغة الانكليزية: www.facebook.com/LBCInewsEN     الـLBCI تطلق هاشتاغlb# ن تضامناً مع مسيحيي ومسلمي العراق     وصول الطائرة الأميركية المحملة بالاسلحة والذخائر لدعم الجيش الى مطار بيروت     الجيش : توقيف سيارة يقودها خالد كرنبي بحوزته مسدس حربي وبرفقته محمد عبد الساتر عكعوك وعبد الله محمد عكعوك للاشتباه بمشاركتهما بالقتال ضدّ الجيش     المشنوق من الرابية : اتفقنا مع عون على المزيد من التنسيق حول حوادث عرسال وخصوصا أنها قنبلة موقوتة والعسكريون المخطوفون امانة في اعناقنا     اعتصامات وقطع طرقات في بعض بلدات عكار للمطالبة بالاسراع في تحرير العسكريين المخطوفين     نقابة عمال كهرباء لبنان تعلن الاضراب في 1 و2 و3 ايلول المقبل وتطالب بفتح ابواب المؤسسة فورا وتأمين دخول وخروج العمال والمستخدمين     كهرباء لبنان : مدراء المؤسسة رفعوا كتابا الى رئيس مجلس الادارة اعلنوا فيه رفع مسؤوليتهم عما قد يتأتى من توقف العمل مع استمرار احتلال المبنى المركزي     النائب قباني تبلغ من لجنة المياومين استعدادها لتسهيل الصيانة المطلوبة لتحسين التيار الكهربائي في العاصمة بيروت     الامم المتحدة : عدد اللاجئين السوريين المسجلين لدى الدول المجاورة تخطى 3 ملايين      جنود حفظ السلام الفيليبينيون :جاهزون للدفاع عن مواقعنا بالجولان بمواجهة جبهة النصرة التي تحاصرنا     مثول السوري أحمد الاحمد المتهم بصنع ادوات تفجير استخدمت في هجمات على الجيش الاميركي في العراق امام محكمة في اريزونا      الجيش الاسرائيلي يعلن وفاة أحد جنوده اليوم متأثرا بجروحه بعد اصابته بقذيفة اطلقت من قطاع غزة الاسبوع الماضي في اسدود جنوب اسرائيل     سرايا القدس تعلن استشهاد أكثر من 120 من مقاتليها بنيران الجيش الاسرائيلي خلال الحرب على غزة     الحكومة الليبية الموقتة تقدم استقالتها الى البرلمان المنتخب     الشرطة الإسرائيلية تعلن العثور على جثة طالب أميركي كان مفقودا منذ الاسبوع الماضي قرب غابة في القدس من دون الكشف عن الملابسات المحيطة بظروف الوفاة     وزير الخارجية الإيراني يأمل في أن تتمكن طهران قريباً من التوصل إلى نتيجة إيجابية بالمحادثات النووية مع القوى العالمية     بوتين طلب من الانفصاليين فتح "ممر انساني" للقوات الاوكرانية المحاصرة بعد سيطرة المتمردين على مدينة نوفوازوفسك شرق اوكرانيا     زعيم القوات الانفصالية الاوكرانية الكسندر زخارتشينكو وافق على فتح ممر انساني أمام القوات الاوكرانية المحاصرة بعد بيان بوتين     ميركل واوباما يهددان موسكو بـ"عواقب" على خلفية تدخلها في اوكرانيا     زلزال بقوة 5.7 درجات على مقياس ريختر في البحر جنوب العاصمة اليونانية ولا أنباء عن اصابات أو أضرار     تقاعد قائد القوات الخاصة الاميركية الاميرال وليام ماكريفن الذي أشرف على العملية التي ادت الى قتل بن لادن     سعر صرف اليورو يسجل 1.3179 دولارا     سعر أونصة الذهب يسجل 1285.75 دولارا     سعر برميل نفط برنت يسجل 102.78 دولاراً
الاخبار

Local News

Roads blocked across Lebanon, Sheikh killed in Tripoli’s clashes

20-10-2012
03:25
tell your friend about LBCI News
Comment
A
A
A
1120 Views
Angry citizens blocked on Saturday morning Sidon’s coastal road protest of the assassination of Brigadier General Wissam al-Hasan’s assassination in a car bomb blast in an Ashrafieh residential street on Friday.              

This as, Sidon’s northern entrance was blocked with burning tires and residents gathered in the city’s Nejhmeh Square.  Corniche El Mazraa and Madina Al Riyadiya main road was also blocked with burning tires.               

In Bekaa, security forces opened Chtoura-Beirut main road after it was converted through Tarshish, while Saadneyel road remained closed with earth mounds.                 

Later in the day, Bar Elias International road was blocked with cars, where two Lebanese people were wounded when the Lebanese army opened fire at a group of protesters, witnesses said.

Elsewhere, young men attempted to block the seaside road in Jadra - Wadi al-Zineh with burning tires and metal barriers, but the Lebanese Army interfered and reopened it, allowing cars to pass normally.                        

Meanwhile, gunshots were heard in Naher Abou Ali roundabout area in Tripoli.                          

Clashes erupted as well overnight in Tripoli in Abou Samra area, causing the death of Sheikh Abdel Razzak Al Asmar. The Lebanese Army had to intervene to restore calm.

While Tripoli’s roads are open, the road connecting Tripoli to Akkar has been blocked in Beddawi.                    

In Akkar, roads were blocked in several towns with barriers and earth mounds to denounce the assassination of Brig. Gen. Wissam al-Hassan. Among the Akkar towns where roads were blocked: Al-Bireh, al-Mounjez, Kousha, al-Hisseh, al-Aridah, Halba and Abdeh. Stores and public institutions are also closed in the region.                       

In this regard, the governor of the North Nassif Kaloush chaired a sub-security meeting held in Tripoli’s Serail, where the attendees discussed security measures adopted to protect civil peace and stability. They also discussed the measures taken in order to prevent anyone from taking advantage of this incident to create sedition among the Lebanese people.  
Read More:
Advertisement
Subscribe to Newsletter
 
News Bulletin Reports
REPORT: Citizens block various roads in Akkar, call for release of kidnapped soldiers
REPORT: Citizens block various roads in...
29-08-2014
REPORT: Gaza residents return home only to find rubble
REPORT: Gaza residents return home only to...
28-08-2014
REPORT: Israel raises alert as developments at Quneitra crossing accelerate
REPORT: Israel raises alert as developments...
28-08-2014